Monsterbedriften
Når en liten jente ved navn Bø vandrer inn i deres verden, er det monstrene som blir vettskremte. Det er opp til Sulley og Mike, den beste skremmerduoen, å holde henne ute av syne og få henne hjem.
Elskelige Sulley og hans vittige medarbeider Mike Wazowski er den beste skremmerduoen i Monsterbedriften, den skrikproduserende fabrikken i Monstropolis. Men når en liten jente ved navn Bø kommer vandrende inn i deres verden, er det monstrene som blir vettskremte og det blir opp til Sulley og Mike å holde henne skjult og få henne hjem igjen.