Terra Nova
Fra ansvarlige produsenter Steven Spielberg, Peter Chernin, René Echevarria og Brannon Braga kommer et episk familieeventyr som utvikler seg over 85 millioner år. Serien er sentrert rundt Shannon-familien, idet de blir med på den 10. pilegrimsferden med nybyggere til Terra Nova, den første kolonien etablert i dette vakre, men skremmende landet.
Fra ansvarlige produsenter Steven Spielberg, Peter Chernin, René Echevarria og Brannon Braga kommer et episk familieeventyr utviklet over 85 millioner år. Serien er sentrert rundt Shannon-familien, idet de blir med på den 10. pilegrimsferden med nybyggere til Terra Nova, den første kolonien etablert i dette vakre, men skremmende landet. Jim Shannon er en hengiven far som prøver å veilede familien sin gjennom denne nye verdenen av ubegrenset skjønnhet, mystikk og terror. Jims kone, Elisabeth, er en akuttkirurg og det nyeste tillegget til Terra Novas medisinske team. Josh er 17-åringen deres som er usikker på om han ønsker å legge sitt gamle liv bak seg. Maddy, Josh sin herlige og merkverdige 15 år gamle søster, håper Terra Nova vil gi henne en ny sjanse til å finne seg selv. Selv om Elisabeths medisinske kunnskap sikret familien en plass på pilegrimsferden, setter en hemmelighet som involverer deres fem år gamle datter, Zoe, snart plassen deres i dette utopiet i fare. Når Shannon-familien ankommer, blir de introdusert til kommandør Nathaniel Taylor, den karismatiske og heroiske første pioneren og leder av bosettingen. Taylor advarer de reisende om at selv om Terra Nova er et sted for nye muligheter og nye begynnelser, er ikke alt så idyllisk som det først kan virke som.