Remember the Titans
Historien om en nyansatt afroamerikansk fotballtrener og skolelaget hans i deres første sesong som raseintegrert enhet i 1970-tallets Virginia.
Denne historien er basert på ekte hendelser og viser hvordan en splittet by kan komme sammen i harmoni. Etter å ha ledet laget til seier i 15 sesonger, blir fotballtrener Bill Yoast erstattet av den tøffe og sta Herman Boone. Måten de to legger uenighetene til side og gjør en gruppe fiendtlige ungdommer til mestere på, er et utrolig portrett av mot og iherdighet.