Historie, Dokumentarserie
Defending Europe ser på de utrolige måtene ulike land har forsvart grensene sine på de siste 1000 årene.
Defending Europe ser på de utrolige strategiene, våpnene og anleggene de europeiske landene har brukt for å forsvare og beskytte territoriene sine gjennom årenes løp. Med 2000 års historie viser programmet hvordan glemte historier og steder har spilt en avgjørende rolle for å forme landene og grensene slik vi kjenner dem fra dagens Europa.