Novecento: Il Secolo Estremo
Utdrag fra dagbøkene til 30 kjente personer fra 1900-tallet - fra Franz Kafka til Kurt Cobain, fra Ernesto Che Guevara til Eva Braun, fra Nikolai Romanov til Virginia Woolf - dramatiseres av skuespillere i et langt bloggformat som også inkluderer filmklipp og arkivopptak.
Utdrag fra dagbøkene til 30 kjente personer fra 1900-tallet - fra Franz Kafka til Kurt Cobain, fra Ernesto Che Guevara til Eva Braun, fra Nikolai Romanov til Virginia Woolf - dramatiseres av skuespillere i et langt bloggformat som også inkluderer filmklipp og arkivopptak. 15 skuespillere bruker bare stemmene og ansiktene sine for å gi liv til de 30 dagbokskriverne, unge og gamle, menn og kvinner, italienere og utlendinger, men alle var de overbevist om at det de hadde opplevd var verdt å skrive ned for ettertiden. Denne korte samlingen av 30 dagbøker introduserer et format som gjør det mulig å involvere hundrevis av forfattere og dagbøker fra alle slags land og tidsaldre.