Lugar En El Cine, Un
Den greske regissøren Theo Angelopoulos følger veien fra Athen til Ostia, der Pier Paolo Pasolini møtte sin tragiske slutt. Samtidig vises den spanske regissøren Victor Erices perspektiv fra en togstasjon i Spania. I Italia gir Tonino Guerra, Ninetto Davoli og Nico Naldini innsikt. Gjennom Pasolinis stemme fullføres de historiske og filmatiske reisene til disse tre filmskaperne.