Film Adventurer Karel Zeman
"Film Adventurer" utforsker livet og påvirkningen av kinopioneren Karel Zeman. Gjennom samtaler med samtidsfilmskapere, avdekkes Zemans vedvarende innflytelse. Til tross for dagens CGI-dominans forblir Zemans håndlagde verdener, som vi ser i filmer som "The Fabulous World of Jules Verne", uten sidestykke. Opplev moderne animatørers forsøk på å gjenskape hans magi med tradisjonelle teknikker.