Air Force One
Kaprere tar over flyet med USAs president og familien hans, men han (en tidligere soldat) jobber i det skjulte for å bekjempe dem. Harrison Ford er presidenten, og han har blitt kapret i luften i "Air Force One" av terrorister som truer konen og datteren hans på livet, hvis han ikke møter kravene deres. President James Marshall (Ford), reiser hjemover med familien sin etter en konferanse om terrorisme, når terrorister tar over Air Force One. Til å begynne med unnslipper presidenten terroristene, men gruppens voldelige leder (Gary Oldman) holder førstedamen (Wendy Crewson) og den 12 år gamle førstedatteren (Liesel Matthews) som gisler, for å kreve frisettelse av en av hans kolleger i et russisk fengsel. En tidligere mottaker av æresmedaljen, president Marshall, slår tilbake med never og kløkt om bord på det trange flyet, mens visepresidenten (Glenn Close) strever med å forhandle fra Det hvite hus med terroristene og den russiske regjeringen.