Jessica Jones
Jessica åpner sitt eget detektivbyrå, og sakene hun må løse involverer mennesker med spesielle evner.
En tragedie setter en plutselig stopper for Jessicas korte karriere som superhelt, og hun bosetter seg i New York City hvor hun åpner sitt eget detektivbyrå, Alias Investigation. Byrået blir dratt inn i saker som involverer mennesker med spesielle evner. Jessica ønsker å gjøre det riktige, men hun sliter med posttraumatisk stress, og hennes hovedfokus er å redde leiligheten sin og komme seg gjennom dagen, snarere enn å redde verden. Filmen er basert på en tegneserieroman for voksne, og er ikke en fortelling ment for barn.