I år 2020 vil verden feire 250-årsdagen til Ludwig van Beethoven. Komponisten anses for å være en av den klassiske musikkens største innovatører. Men hva betyr egentlig det? Hvordan hadde verden hørtes ut uten ham? Hadde filmmusikk, jazz, konseptalbum og mye mer eksistere som vi kjenner det uten hans geni?