Der Bürgermeister-Macher
Bak mange av de nye politiske stjernene i Sør-Tyskland står «ordførermakeren» Klaus Abberger. Denne gåtefulle spinndoktoren opererer i skyggene og former ambisiøse kandidater til mektige lokale ledere. Med eksklusiv tilgang får en filmskaper innblikk i den diskrete verdenen til en mann som trekker i trådene i demokratiet.