Serien fortsetter med det heroiske mutantteamet X-Men, som er splittet og spredt utover ulike tidsaldre mens de kjemper for å finne veien hjem. I mellomtiden, på 1990-tallet, dukker det opp mistenkelige fiender og nye former for intoleranse mot mutanter i kjølvannet av X-Men-gruppens fravær.