Action og eventyr, Fantasy
Når en normal, ung mann oppdager at han er den siste av en gruppe mektige krigere, drar han på et farlig oppdrag gjennom tiden for å kjempe mot «Mørket», en ond trussel for menneskeheten som allerede har fortæret tvillingbroren hans. Basert på den kritikerroste romanen til Susan Cooper.