Som en belønning har Lilo, Stitch, Jumba og Pleakley blitt plassert på det stedet i galaksen de føler at de hører hjemme. Men dr. Hämsterviel flykter fra fengselet og tvinger Jumba til å skape Leroy, Stitchs onde tvilling. Og verre: Hämsterviel kloner skapningen for å lage en hær. Lilo må samle Stitch og de andre for å bekjempe Leroyene.