Mumien
Denne nonstop actionflmen, som kombinerer fengende eventyr med spenningen fra Universals originale skrekklassiker fra 1932, har Brendan Fraser i hovefrollen, forbløffende spesialeffekter og skuespillerprestasjoner i toppklasse. Dette er historien om en gruppe mennesker som leter etter en savnet skatt langt inne i den egyptiske ørkensen, som klarer å vekke til live en 3000 år gammel mumie.