Heerlijk Oostenrijk
Matjournalist Laura de Grace reiser gjennom den vakre østerrikske landsbygda på motorsykkel. Hun stopper hos bønder, kokker og matprodusenter med spesielle historier å fortelle, og som fortsatt bruker århundrer-gamle matteknikker. Disse personene hjelper Laura i hennes søken etter hemmelighetene i det østerrikske kjøkken og viser henne at det er mer ved det østerrikske kjøkkenet enn Schnitzel og Apfelstrudel. Og de hjelper så klart også gjerne Laura med å tilberede typiske østerrikske retter!