LANCE
Basert på omfattende intervjuer og samtaler med Lance Armstrong, forteller denne todelte, fire timer lange filmen historien om hans opptur fra Texas som en ung syklistsuperstjerne; hans kamp mot testikkelkreft; hans bedring og fremvekst som et globalt ikon med syv etterfølgende titler i Tour de France; og så hans enorme nedtur etter å ha blitt avslørt i én av historiens største dopingskandaler.
Fra den bifalte regissøren Marina Zenovich, er LANCE en fascinerende, avslørende, omfattende kronikk av en av de mest inspirerende – og så beryktede – atletene gjennom tidene. Basert på omfattende intervjuer og samtaler med Lance Armstrong, forteller denne todelte, fire timer lange filmen historien om syklistens opptur fra Texas som en ung syklistsuperstjerne; hans opprivende kamp mot testikkelkreft; hans bedring og fremvekst som et globalt ikon med sine syv etterfølgende titler i Tour de France; og så hans enorme nedtur etter å ha blitt avslørt i én av historiens største dopingskandaler. Armstrong, sammen med et utvalg av lagkamerater, venner, rivaler og journalister, reflekterer alle rundt historien hans, og skaper et fascinerende karakterstudium, fanger et unikt kapittel av idrettshistorien, og insisterer på at publikum gjør sine egne tolkninger rundt de mange forskjellige sidene av en kompleks saga.