Keppi
Aava ønsker seg en hund. Faren lager en pussig test: Hvis hun klarer å gå tur med en pinne i to uker, skal hun få en hund. Etter hvert som Aava knytter seg til pinnen, øker spenningen mellom foreldrene. Aavas mor ser på ektemannens test som en avledningsmanøver for å slippe å ta ansvar. Det oppstår familiekonflikter som endrer Aavas reise på uventede måter.
Lille Aava drømmer om å ha hund. Den skeptiske faren hennes finner på en test for å se om hun er ansvarsfull nok. Hvis hun klarer å gå tur med en pinne i bånd i to uker, skal han vurdere forespørselen hennes. Mens Aava kaster seg ut i denne pussige utfordringen, blir hun overraskende nok knyttet til pinnen. Samtidig oppstår det spenninger mellom foreldrene hennes. Aavas mor oppfatter ektemannens uvanlige løsning som en måte å unngå problemet på, noe som antyder dypere familieproblemer. Uenighetene når et klimaks og påvirker Aavas søken på uventede måter.