Fire barberere i Ghana, Jamaica, USA og Storbritannia åpner dørene til sine verdener. Denne observerende dokumentaren skildrer hverdagen og drømmene deres, og viser hvordan barbersalongen fungerer som et kulturelt kraftsenter – et rom for brorskap, entreprenørskap og en særegen form for maskulinitet.
The Fade følger livene til fire barberere i Ghana, Jamaica, USA og Storbritannia, og gir en gripende fortelling om næringsliv og foretak i det 21. århundre gjennom en unik type maskulinitet og brorskap, den kulturelle betydningen av barbering som en institusjon i marginaliserte samfunn og den særegne naturen og tradisjonene til menn i frisørbransjen.