W pierwszym musicalu akcji na świecie Jake i jego drużyna SWAT napadają na opuszczoną fabrykę, aby pokonać najgroźniejszego terrorystę w kraju. Oczywiście śpiewając i tańcząc.
Jake traci swojego najlepszego przyjaciela Zacha w operacji S.W.A.T. w pobliżu Detroit. Osiem miesięcy później Jake i jego drużyna próbuje dopaść „Matkę” – terrorystę odpowiedzialnego za śmierć Zacha. Śpiewając i tańcząc, przedzierają się przez wrogów. Ale potem ślepa żądza zemsty Jake'a prowadzi ich w zabójcze ręce snajpera. Tylko przyznając się do swoich prawdziwych uczuć, Jake może nadal uratować sytuację.