Podróż do wnętrza Ziemi
Diego wraz z przyjaciółmi spędza lato na obozie prowadzonym przez Pompilio Calderóna, ekscentrycznego odkrywcę. Dzieci znajdują tam wisiorek należący do Poli, babci Diego. Idąc w ślad za nią przeżyją niebywałe przygody w równoległym wymiarze, do którego wejdą, żeby ocalić Ziemię przed katastrofą.
Potomkini Verne'a Pola odkrywa, że w polu magnetycznym Ziemi doszło do zakłóceń. Zostawia młodsze wnuki pod opieką najstarszego, Martina, a sama udaje się do wymiaru Verne'a. Podczas przejścia przez portal spotyka papugę Claudio i jej właściciela, Pompilio Calderóna, odkrywcę, który na punkcie tego wymiaru ma prawdziwą obsesję. Trzej bracia jadą na obóz odkrywców Pompilio. Diego martwi się o babcię Polę i zaczyna jej szukać. Wszyscy razem trafiają do fantastycznego wymiaru Verne'a.