Planeta małp
Amerykański statek kosmiczny ląduje na z pozoru odludnej planecie. Okazuje się, że rządzą nią inteligentne małpy, a ludzie uznawani są tu za dzikie zwierzęta.
Legendarna produkcja science-fiction z Charltonem Hestonem i Roddym McDowallem w rolach głównych. Astronauta Taylor (Chartlon Heston) ląduje awaryjnie na odległej planecie rządzonej przez inteligentne małpy, które wykorzystują ludzi do eksperymentu i uprawiania sportu. Wkrótce Taylor sam trafia do niewoli, a jego życie pozostaje w rękach życzliwego mu naukowca szympansa (Roddy McDowall).