Madden
Madden ma 13 lat i jest rozdarta pomiędzy obowiązkami na rodzinnej farmie a tęsknotą za światem. Kryjąc się za stodołą, uczy się chodzić w butach na wysokim obcasie, a wieczorami opiekuje się młodszym rodzeństwem.
Dla trzynastoletniej Madden błotnista droga prowadząca od rodzinnego gospodarstwa do pobliskiego miasteczka wydaje się być bramą do innego świata. W połyskujących szpilkach i minisukience pokonuje przeszkody i wyrusza w drogę przez ciemny las. Ta mistyczna opowieść Malin Ingrid Johansson o dojrzewaniu jest jak naciśnięcie włącznika światła w ciemności, gdzie tęsknota dziewczyny za nowymi horyzontami znajduje odzwierciedlenie w bydlęcych spojrzeniach rozświetlających noc.