Życie na Alasce
Na ziemiach swoich przodków rdzenni mieszkańcy Alaski wykorzystują wiedzę przekazywaną przez pokolenia, aby przetrwać i rozwijać się w dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku.
Rdzenni mieszkańcy Alaski poruszają się w dwóch światach: tradycyjnym i XXI-wiecznym. Jody Potts i jego rodzina żyją z uprawy ziemi nad rzeką Yukon. Dni Marvina Agnota są dyktowane przez pływy morskie. Rodzina Apassingoków żyje z tego, co dostarcza Morze Beringa. Joel i jego rodzina żyją na zasadzie samowystarczalności. John i Teresa Pingayaq przekazują tradycje Cup'ik swoim wnukom. A Steven Strassberg uczy siedmioro swoich dzieci starożytnych metod przetrwania.