Wielki mysi detektyw
Na brukowanych ulicach Londynu w 1897 roku podejrzany mysi przypadek ustawia scenę dla porywającej muzycznej przygody. Młoda mysz Olivia ma misję: dowiedzieć się, dlaczego jej ojciec zniknął. Szukając pomocy u słynnego Bazyla z Baker Street i jego kolegów, doktora Dawsona i Toby’ego, Olivia z ekipą sprawdza wszystkie dziury w swoim uroczym miniaturowym świecie, aby uratować swojego ojca… i całe mysie królestwo.
Wskazówki zebrane, pościg trwa, a sprawa stulecia ma właśnie wyjść na jaw w największej małej tajemnicy w historii Disneya. Wybierz się w wędrówkę po brukowanych ulicach Londynu w 1897 roku, gdzie pewna podejrzana mysia sprawa staje się pełnym napięcia początkiem porywającej muzycznej przygody. Olivia, dzielna córka uwielbianego wytwórcy zabawek, zwraca się do Bazyla z Baker Street o pomoc w sprawie zniknięcia swojego ojca. Wesoły asystent Bazylego, doktor Dawson, oraz wierny pies Toby użyczają łap i nosa, szukając wskazówek w swoim uroczym miniaturowym świecie. Finalny pościg wiedzie do profesora Ratigana (Vincent Price), zatwardziałego przestępcy. Czy Bazylowi uda się przechytrzyć Ratigana, aby ocalić ojca Olivii i całe mysie królestwo? Film zawiera przedstawienia sceny z tytoniem.