Królestwo Planety Małp
Kilka pokoleń po rządach Cezara, w świecie zdominowanym przez żyjące w harmonii małpy, ludzie zostali zepchnięci na margines. Ich spokój burzy nowy przywódca małp, niepodzielnie rządzący tyran. Zmuszony do działania młody samiec wyrusza w wyczerpującą podróż, podczas której przestanie wierzyć we wszystko, co mówiono mu o świecie i dokona wyborów, które określą przyszłość zarówno małp, jak i ludzi.