Kurier francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Wizjonerski film Wesa Andersona „Kurier francuski” to zbiór nowel powstałych na podstawie artykułów z ostatniego wydania amerykańskiego dziennika, publikowanego w fikcyjnym, dwudziestowiecznym francuskim mieście Ennui-sur-Blasé. W filmie będącym hołdem oddanym dziennikarstwu wystąpiło wiele uwielbianych na całym świecie gwiazd, takich jak Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Timothée Chalamet, Jeffrey Wright, Frances McDormand, Léa Seydoux, Stephen Park, Owen Wilson, Willem Dafoe, Lyna Khoudri, Mathieu Amalric, Christoph Waltz, Edward Norton, Jason Schwartzman, Henry Winkler, Anjelica Huston i Bill Murray. Po śmierci Arthura Howitzera, redaktora naczelnego „Kuriera francuskiego”, zespół redakcyjny postanawia wspólnie napisać nekrolog, co prowadzi do powstania czterech historii. Pierwsza, to blog podróżniczy dziennikarza Herbsainta Sazeraca (Wilson), opisujący najbardziej obskurne zakątki miasta. Druga, „Betonowe arcydzieło” na podstawie artykułu J.K.L. Berensen (Swinton) to opowieść o Mosesie Rosenthalerze (Del Toro), niepoczytalnym kryminaliście malarzu oraz jego strażniczce więziennej i muzie (Seydoux). „Poprawki do manifestu” Lucindy Krementz (McDormand, której postać jest hołdem dla legendarnej dziennikarki The New Yorker – Mavis Gallant), to kronika miłości i śmierci w najgorętszym okresie protestów studenckich. Z kolei pisarz Roebuck Wright (Jeffrey Wright) snuje pełną suspensu historię o narkotykach, porwaniu i wykwitnej policyjnej kuchni, która rozgrywa się w prywatnej sali biesiadnej komisarza policji. „Kurier francuski” to film pełen intrygujących, złożonych, zachwycających wizualnie i humorystycznych elementów, które są znakiem firmowym scenarzysty i reżysera Wesa Andersona.