Mulan
Wbrew zasadom przywiązanego do tradycji społeczeństwa, sprytna Mulan przebiera się za mężczyznę, by wstąpić do cesarskiej armii zamiast chorującego ojca. Z pomocą zabawnego opiekuna, smoka Mushu, oraz przynoszącego szczęście świerszcza Mulan dąży do zdobycia szacunku wojowników, a przede wszystkim ich dzielnego kapitana Shanga. Kulminacyjnym punktem przygód Mulan stanie się bitwa na szczycie Pałacu Cesarskiego, kiedy to w rękach młodej bohaterki znajdą się nie tylko honor jej własnej rodziny, lecz także los cesarza i całych Chin. W polskiej wersji językowej bohaterom głosów użyczyły znakomite gwiazdy z Jolantą Fraszyńską jako Mulan i Jerzym Stuhrem w roli smoka Mushu na czele.