Wielki rok
W środowisku ptasiarzy „wielki rok” to zaobserwowanie jak największej liczby gatunków w roku. O tytuł Ptasiarza Roku walczą: Kenny Bostick, którego poprzedni rekord to 732, emeryt Stu Preissler i Brad Harris, narrator opowieści. Przemierzają oni kontynent, podążając za szlakami wędrówek i ku burzom, które zmuszają ptaki do przerwania lotu.
W środowisku ptasiarzy „wielki rok” to zobaczenie lub usłyszenie jak największej liczby gatunków w roku kalendarzowym. O tytuł Ptasiarza Roku walczą: Kenny Bostick, którego poprzedni rekord to 732, emeryt Stu Preissler i Brad Harris, narrator opowieści. Żona Bosticka chce mieć dziecko, firma Stu potrzebuje go w ważnych negocjacjach a Brad, po rozwodzie i bez kariery w wieku 36 lat ma wspierającą matkę i pełnego dezaprobaty ojca. Przemierzają oni kontynent, podążając za szlakami wędrówek i ku burzom, które zmuszają ptaki do przerwania lotu. Kto wygra, za jaką cenę i jaka będzie nagroda?