Ratując pana Banksa
Na usilne prośby swoich córek Walt Disney obiecuje zrealizować film na podstawie ich ulubionej książki o Mary Poppins autorstwa P. L. Travers. Nie wie jednak, że spełnienie przyrzeczenia zajmie mu 20 lat. Aby uzyskać prawa do ekranizacji Walt musi stawić czoła zgryźliwej, bezkompromisowej pisarce. Walt Disney wytacza najcięższą artylerię. Uzbrojony w oszałamiające storyboardy i radosne piosenki braci Sherman Walt przypuszcza frontalny atak na P. L. Travers, jednak rozeźlona autorka nie ugina się pod presją. Wkrótce potem filmowiec bezradnie obserwuje, jak prawa do książki zaczynają wymykać mu się z rąk. Dopiero, gdy wspomni swoje własne trudne dzieciństwo, zrozumie, z jakimi demonami na co dzień zmaga się pisarka. Tylko razem uda im się „wyzwolić" Mary Poppins. W filmie w reżyserii Johna Lee Hanckocka znakomite kreacje stworzyli Tom Hanks i Emma Thomson.