În lumea masculină a sporturilor cu motor, veneratul Indianapolis 500 a fost mult timp considerat singura cursă. În mai 1977, tradițiile vechi de zeci de ani au fost contestate, recordurile au fost spulberate, iar Indy nu a mai fost niciodată la fel. În acel an, profesorul de matematică devenit șofer Tom Sneva, a condus prima mașină care a atins oficial 200 mp/h, legenda vie AJ Foyt a luat acasă Trofeul Borg-Warner pentru a patra oară fără precedent, iar în ultima zi de calificări, în ciuda disprețului, intimidării și îndoielii, Janet Guthrie - prima femeie care a încercat Indy - și-a câștigat un loc în prestigioasa cursă de 33.