Breakaway
Maya Moore era una dintre cele mai bune jucătoare de baschet feminin din lume când s-a retras din acest sport dintr-un motiv remarcabil: ca să lupte pentru un bărbat despre care credea că a fost închis pe nedrept. Breakaway este cronica unei căutări a dreptății și a unei relații care a schimbat viețile a doi oameni pentru totdeauna.
Maya Moore era una dintre cele mai bune jucătoare de baschet feminin din lume. În 2019, aflată în culmea gloriei, ea a decis să se retragă din joc pentru a lupta pentru un bărbat care a fost închis pe nedrept. Breakaway este povestea extraordinară a modului în care a luat naștere misiunea ei și a modului în care s-a desfășurat într-un mod remarcabil de dramatic și triumfător. Documentarul, regizat de Rudy Valdez, reface arcul a două vieți foarte diferite care au ajuns să se întrepătrundă. Moore a fost un fenomen în baschet de la o vârstă foarte fragedă, devenind o vedetă în Georgia înainte de a câștiga două titluri naționale consecutive la Universitatea din Connecticut. Între timp, în Missouri, unde s-a născut Moore, un bărbat pe nume Jonathan Irons a crescut în sărăcie și, în adolescență, a fost condamnat la 50 de ani de închisoare pentru jaf și agresiune. Moore avea să afle despre cazul lui Irons de la prieteni comuni de familie și, în cele din urmă, avea să înceapă să îl viziteze în închisoare și să îl ajute să urmeze căi de eliberare atunci când au fost dezvăluite dovezi care arătau că nu a fost la locul faptei și care sugerau un viciu de procedură în acest caz. În 2019, după patru campionate WNBA, două medalii olimpice de aur, un premiu MVP și un titlu de golgheter, Moore a decis să ia un an sabatic din baschet la vârsta de 29 de ani pentru a se dedica cu normă întreagă pentru eliberarea lui Irons. Având acces exclusiv, filmul prezintă cronica acestei călătorii prin sistemul juridic, precum și momentele emoționante, cu urcușuri și coborâșuri, care au urmat. Breakaway este un portret intim, captivant, pe alocuri sfâșietor, al deficiențelor sistemului american de justiție penală și, în cele din urmă, o poveste inspirațională despre dedicarea lui Moore față de cauză și despre relația care i-a schimbat viața pentru totdeauna.