Avatar: Oheň a popol
Bývalého mariňáka Jaka Sullyho, z ktorého sa stal vodca Na’viov, a jeho rodinu čaká už tretí príbeh odohrávajúci sa na prekrásnych útesoch Pandory. Po úmrtí v rodine sa Sullyovci s pomocou Veterných kupcov vydávajú zachrániť ďalšieho člena rodiny. Výpravu náhle preruší útok Ľudu popola. Ten viní Eywu zo spustošenia jeho domoviny.
Avatar: Oheň a popol je už tretím pokračovaním príbehu z prekrásnej Pandory o osude Sullyovcov, na čele ktorých stoja Jake Sully (Sam Worthington), bývalý mariňák a teraz vodca Na’viov, a bojovníčka Neytiri (Zoe Saldaña). Spolu s kmeňom Metkayina žijú na malebných pandorských útesoch, kde práve smútia za členom rodiny, ktorého zabila RDA, a vydávajú sa ochrániť ďalšieho blízkeho. Na pomoc im prichádza mierumilovný kmeň Tlalim, Veterní kupci, ktorí brázdia po nebi. Výpravu preruší útok kmeňa Mangkwan, Ľudu popola. Ten viní Eywu zo spustošenia jeho domoviny po výbuchu sopky.