Wren Boys
Conor vezie svojho synovca do väzenia, aby navštívili zbitého väzňa. Za väzenskými múrmi pokrok prebieha iným tempom, pričom je sprevádzaný hrozbou násilia.
Kňaz z grófstva Cork vo svojej kázni na deň svätého Štefana spomína na dnes už zastaranú tradíciu lovu na malé vtáčiky, oriešky obyčajné. Chlapci na prahu dospievania boli vyslaní, aby jedného orieška zabili, a neskôr sa celá farnosť zišla na pohrebe vtáčika. Táto tradícia symbolizovala pochovanie minulosti a sľubovala nový začiatok. Išlo však o krutý rituál a otec Conor verí, že tradícia krutosť nelegitimizuje. Neskôr v ten istý deň Conor odvezie svojho synovca do väzenia, aby navštívil zbitého väzňa. Napriek tomu, že Írsko v 21. storočí kriticky hľadí na väčšinu tradícií, za väzenskými múrmi pokrok prebieha iným tempom; a je sprevádzaný hrozbou násilia.