Robert Downey Jr. sa vracia v úlohe Tonyho Starka, bohatého playboya, ktorého hrdinské činy v obleku Iron Mana po priznaní v závere prvého filmu už pozná každý. V pokračovaní bojuje proti svojmu úhlavnému ruskému nepriateľovi Whiplashovi a odvekému konkurentovi Justinovi Hammerovi.