Majiteľ obchodu s platňami a notorický pisateľ zoznamov Rob opisuje svoj najväčšie rozchody vrátane toho súčasného, ktorý práve prebieha.
John Cusack účinkuje ako Rob Gordon, majiteľ takmer krachujúceho obchodu s platňami, ktorý sa nachádza na odľahlej ulici v Chicagu. Predáva hudbu po starom – na vinylových platniach, spolu s dvomi strelenými predavačmi, poriadne vtipným rockovým snobom Barrym (Jack Black) a tichým mudrlantom Dickom (Todd Luiso). Ale Robov obchod nie je tým jediným v jeho živote, čo ide ku dnu – jeho gramofónová ihla už nemá platňu lásky, keď ho jeho dlhoročná priateľka Laura (Iben Hjejle) opustí. To ho prinúti preskúmať svoje minulé neúspešné pokusy o lásku jediným spôsobom, aký pozná! Ak chcete rockovú zábavu, pustite si tento film.