Breakaway
Maya Mooreová bola jednou z najlepších basketbalistiek na svete, keď sa z pozoruhodného dôvodu vzdala tohto športu: bojovala za muža, ktorý bol podľa nej neprávom uväznený. Kniha Breakaway je kronikou hľadania spravodlivosti a vzťahu, ktorý navždy zmenil životy dvoch ľudí.
Maya Mooreová bola jednou z najlepších basketbalistiek na svete. V roku 2019, na samom vrchole svojej kariéry, sa rozhodla odísť z hry, aby bojovala za človeka, ktorý bol neprávom uväznený. Je to neobyčajný príbeh o tom, ako sa zrodila jej misia a ako sa pozoruhodne dramaticky a triumfálne vyvíjala. Dokumentárny film v réžii Rudyho Valdeza sleduje ceszu dvoch veľmi odlišných životov, ktoré sa preplietli. Mooreová bola basketbalovým fenoménom od veľmi mladého veku, stala sa hviezdou prípravky v Georgii a potom vyhrala dva národné tituly na univerzite v Connecticute. Medzitým v Missouri, kde sa narodila Mooreová, vyrastal v chudobe muž menom Jonathan Irons a ako tínedžer bol odsúdený za lúpež a napadnutie na 50 rokov väzenia. Mooreová sa o Ironsovom prípade dozvedela od spoločných rodinných priateľov a nakoniec ho začala navštevovať vo väzení a pomáhal mu hľadať možnosti prepustenia, keď sa objavili dôkazy, ktoré ukázali, že nebol na mieste činu a naznačili pochybenie prokuratúry v tomto prípade. V roku 2019, po štyroch majstrovstvách WNBA, dvoch zlatých olympijských medailách, ocenení MVP a bodovaní, sa Mooreová vo veku 29 rokov rozhodla vziať si voľno od basketbalu, aby sa mohla na plný úväzok venovať práci na Ironsovom prepustení. Film exkluzívne zachytáva túto cestu právnym systémom a následné emočné pády a vzostupy. Breakaway je intímny, strhujúci, miestami srdcervúci portrét nedostatkov amerického systému trestného súdnictva a napokon inšpirujúci príbeh o Mooreovej oddanosti veci a vzťahu, ktorý navždy zmenil jej život.