Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence
En grupp klipska studenter på Sarah Lawrence College råkar bli starkt påverkade en av deras vänners pappa, Larry Ray. Filmmakarna har fått exklusiv tillgång med några överlevande som levde med Ray, och vi får följa sekten från dess ursprung fram till efterverkningarna som fortfarande pågår.
Medan studenterna faller djupare under Larrys förtrollning, följer de med honom till New York City.
Sekten flyttar till New Jersey, där Larry begår sina mest ohyggliga brott hittills.