Kraken
Action och äventyr, Skräck, Thriller
När en visselblåsare avslöjar massdöd bland vildlax skickas marinbiologen Johanne till Norges djupaste fjord. Det som börjar som en rutinutredning blir snart en mardröm. Två pojkar hittas brutalt döda, fler följer. Den soniska teknologin har väckt något ur djupet - Kraken, ett urgammalt monster på väg mot ytan.