Vågen
Larmet går vid lavincentralen i Geirangerfjorden. Skredet, som geologerna har befarat, är ett faktum och en enorm flodvåg är på väg mot Geiranger. Den erfarne geologen Kristian Eikjord befinner sig plötsligt mitt i sitt livs värsta mardröm.
Larmet går vid skredövervakningscentret vid Geirangerfjorden. Raset som geologerna har fasat för är ett faktum och en enorm flodvåg är på väg mot Geiranger. Den erfarne geologen Kristian Eikjord befinner sig plötsligt mitt i sitt livs värsta mardröm då han är separerad från sin familj och det är tio minuter tills det forsande infernot slår till. Det blir en kamp mot liv, död och klockan, innan de mäktigaste naturkrafterna Norge någonsin skådat når land.