Hitlers krig mot pressen
Redan så tidigt som 1920 såg journalisterna på Münchener Post faran som Hitler utgjorde. Orubbliga och oförskräckta skrev dem om nationalsocialism. Hitler kallade dem för "Münchener Pest" eller "djävulens verkstad", och skickade bråkmakare för att plåga dem. I dag är dessa modiga redaktörer och deras nyhetstidning nästan bortglömda. Bara en bok har publicerats om dem, och det var i Brasilien.