Andra världskrigets begravda hemligheter
Den senaste tekniken skapar 3D-modeller av andra världskrigets slagfält världen över. Skanningar avslöjar spår som legat dolda och nedgrävda i över 70 år.
Ny teknik avslöjar dolda spår av attacken mot Pearl Harbor, på land och under vattnet.
1944 tog nazisterna världens mest avancerade vapen i bruk: Hitlers vedergällningsraketer.
Pete Kelsey och Marty Morgan tar reda på hur jordens mest bombade plats, Malta, gjorde motstånd.
Teamet försöker förstå hur de allierades trupper nedmonterade det japanska krigsmaskineriet.
Pete och Marty undersöker de allierades framryckning mot Rom genom Italiens bergiga terräng.