Becoming Karl Lagerfeld
1972 är 38-årige Karl Lagerfeld en okänd prêt-à-porter-designer, men allt förändras när han träffar den unge Jacques de Bascher, en ärelysten och förförisk dandy. Karl vågar äntligen utmana sin vän, haute couture-geniet Yves Saint Laurent, och hans framgångsrika kompanjon, Pierre Bergé. Glamour, viljekamper, överdådigt firande och destruktiv passion - följ historien om hur Karl Lagerfeld blev en legend.
Karl Lagerfeld träffar Jacques de Bascher och tar över rodret för det franska modehuset Chloé.
Karl förklarar krig mot Chloé och pressar Jacques att välja mellan honom och Yves.
Karl vill skrika ut sin glädje över framgången, men för det behöver han Jacques vid sin sida.
En ny modevåg är här. Karl måste välja mellan Jacques och sina uppslukande ambitioner.