Mamma Mia! The Movie
Mamma Mia! - en magisk filmupplevelse! Denna glädjefyllda film bjuder på ABBA-låtar, ett överflöd av sång och dansnummer och en stjärnspäckad rollista. Filmen bygger på succémusikalen med samma namn där den blivande bruden Sophie (Amanda Seyfried) är på jakt efter sin pappa inför den stora dagen. Det är bara ett problem --hon vet inte vem han är. Men efter att ha tjuvläst sin mammas (Meryl Streep) dagböcker, kommer hon fram till att han är någon av hennes tre gamla pojkvänner. Hon bjuder in dem alla tre, även om hon vet att hennes mamma inte kommer att bli glad … Sophie försöker desperat att hemlighålla deras närvaro, men det dröjer inte länge förrän hemligheten avslöjas och det roliga börjar!