Det blå paraplyet
Under en vanlig pendlarkväll börjar regnet att falla och staden får liv till ljudet av droppande stuprör, visslande markiser och gurglande rännstenar. Mitt i allt detta blir två paraplyer – ett blått, ett inte blått – kära för livet.