Gordon Ramsay har i uppdrag att fördjupa sig i nya kulturer, maträtter och smaker. Från Peru, Laos och Marocko till Hawaii, Alaska och Nya Zeeland åker Ramsay genom dalar, dyker in i hav, vandrar genom skogar och klättrar i berg när han reser världen runt i sin oändliga strävan efter kulinarisk inspiration.