Egypt With The World's Greatest Explorer
Världens kändaste levande upptäcktsresare, Sir Ranulph Fiennes, återvänder till platsen för ett av hans tidigaste hjältedåd - hans svävfarkostexpedition år 1969 på floden Nilen.
Världens främste levande upptäcktsresande sir Ranulph Fiennes återvänder till platsen för ett av sina första äventyr – hans expedition med svävare på Nilen 1968. På 50-årsdagen för bedriften är han redo för nya stordåd, överraskningar och utmaningar: kan han lära sin berömda kusin, skådespelaren Joseph Fiennes, att bemästra sitt livs roll?