Sommersby
Efter sex år av inbördeskrig återvänder en snällare, mer omtänksam sydstatssoldat till sin gård och hustrun som trodde att han var död. En besviken friare avslöjar att soldaten är en bedragare, och att den riktiga Sommersby är efterlyst för mord. Soldaten måste ge upp sin sanna identitet, eller dö för en annan mans brott.
Richard Gere och Oscarsvinnaren Jodie Foster har huvudrollerna i denna romantiska berättelse om en man som kommer hem från USA:s inbördeskrig som en förändrad man. Sju år har gått sedan Jack Sommersby (Gere) lämnade sitt hem som soldat, och kriget har varit över i två år. Hans fru, Laurel (Foster), behöll gården och har förlovat sig. Men när Sommersby återvänder avbryter hon snabbt förlovningen för att leva med sin tidigare brutala make, som nu är en snäll, omtänksam och framgångsrik man. Men Sommersby och hans fru delar hemligheter om sitt förflutna som kommer att påverka hela samhället om, och när, de avslöjas.