Sova med fienden
Laura och Martin har varit gifta i fyra år och verkar vara det perfekta paret. Verkligheten i deras hushåll är dock raka motsatsen eftersom Martin ständigt förödmjukar och misshandlar sin fru brutalt.
Laura Burney (Julia Roberts) är inte bara troféfru till den rike finansiella rådgivaren Martin (Patrick Bergin), hon är också en misshandlad fru. Laura förfalskar sin egen död genom att drunkna, byter namn och flyttar till Cedar Falls, Iowa - och inleder ett nytt förhållande med en man. När Martin räknat ut vad som hänt åker han till Iowa för att återta sin "egendom."