Zoete Spruiten
I Zoete Spruiten ger barnen sina åsikter om ingredienser som de flesta barn inte gillar. Som cikoria, brysselkål och fisk. Jochem van Gelder vidarebefordrar åsikterna till kocken Roberta Pagnier som sedan letar efter en lösning. Hon tillagar rätten på ett nytt sätt och ser till att presentationen överraskar barnen. Hon ger också tips om hur man gör rätten säker för barn.